fredag den 30. januar 2009

Vogt Jer på Frederiksberg!


Der var taler & gaver...


og vi sang allesammen med på sangen på de røde flag:

PIF-PIF, PIF-PIF, fallera!
Hår, sok og hjerte så rød og glad!
PIF-PIF, PIF-PIF, fallera!
//:Du er den skønneste Røde Mor
Så derfor skråler vi højt i kor:
PIF-PIF, PIF-PIF, fuldera!
PIF-PIF, PIF-PIF, fuldera!:// Hurra!

Pia Funder, der altid har været en væsentlig del af det faglige arbejde, siden jeg meldte mig ind dengang i slutningen af 70'erne,først i Fotograferne, siden Medieforbundet, Grafisk Forbund og Dansk Journalistforbund er nu gået på pension og holdt afskedsreception i dag. Men som Pia understreger på det kraftigste: Hun er ikke blevet en del af den blåhårede ældrebyrde, tværtimod: Hun fortsætter som rød lokalpolitiker og det er ikke kun hårfarven!

Flere fag jeg sammen med Pia har været i forbund med, er forsvundet undervejs: Typografer, lithografer, serigrafer... Det gamle forbundshus på Lygten er solgt og medlemmerne er i dag i HK eller som jeg i DJ. Min tid i bestyrelser og på delegeretmøder er overstået og nu er jeg kun kulturredaktør på djfotograferne.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar