fredag den 8. maj 2009

En kulinarisk eftermiddag


Kun én vare i butikken...


Men den ka' vi anbefale! Se bare, hvor hurtigt det bliver spist!


Hvis du er til franske oste, såehh, oh, lala...


Den engelske chutney må jeg tilbage til. Hvor kan det købes her i landet?

Det begyndte med et nyhedsbrev fra Claus Meyer, hvor han anbefaler en kollega, Bo Bech, der har åbnet en bagerbutik med kun én vare, et surdejshvedebrød, som Meyer anbefalede. Sådan ét måtte vi prøve, så jeg kørte omkring den smukke butik i Store Kongensgade. Der var trængsel og dejligt brød til kun 30 kr.
På Kongens Nytorv var der marked, måske et EU fremstød, hvem ved? Men der var en italiensk grønthandler med gode artiskokker. De er spist, så ingen billeder. Ved siden af ham var der herlige franske oste, 4 forskellige for hundrede kroner, så det nappede jeg. Og så var der The Cherry Tree, et gammelt, engelsk familiefirma med marmelade og fantastiske chutneyer; masser af smagsprøver. Jeg købte en med ingefær og rødløg. Men jeg skal forbi i morgen og ha' et par stykker mere. De ka' noget, de engelske oldemødre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar