tirsdag den 23. oktober 2012

Rasmus Lyberth kommer til byen

"Det var en magisk tropenat med 22 celcius hele natten og vindstille, så kandelabrene brændte uden at blafre. Det var en fantastisk tid. 8 timer af den slags årligt, så er jeg glad."
Richardt Lionheart

Min bror Richardt byggede engang for længe siden en stor flåde der kunne stages rundt i voldgraven. Den var ganske lav men stor nok til et havebord med flere stole om.
En lun sommeraften blev jeg hyret som pramdrager. Rasmus Lyberth var kommet til byen og Jytte Andersen, der kendte Rasmus, havde hyret ham til at spille ved en helt speciel middag for vores venner Kirsten Junge og Fritz Bauch. Fritz var meget syg og døde kort efter.
Middagen blev indtaget i kandelabrenes skær mens pramdragerne stagede flåden langsomt afsted på voldgraven fra ende til anden. Jeg kan ikke huske menuen i detaljer, men der var da vist noget med boblevin og store grønlandske rejer. Det var en fantastisk aften, lunt og vindstille. Selv myggene lod os i fred.


Nu kommer Ramus Lyberth til byen igen, og giver koncert med sin duo i Christianskirken på Christianshavn, søndag den 2. december klokken 16. Jeg så plakaten på posthuset og kom til at tænke på solokoncerten dengang på flåden, mens jeg cyklede hjem til Sokkelund med min avis i inderlommen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar