torsdag den 24. april 2008

Sally - Sokkelunds folkebåd




I år var jeg naiv nok til at tro, forårsklargøringen ville være forholdsvis hurtigt overstået. Der skulle liige laves lidt på kistebænkene og ellers kun det sædvanlige; slibe & lakere å så'n. Sliberiet er overstået og lak tager ikke lang tid.
Men da jeg fik hul på bænken med Williams smarte sav, endte det med, jeg afmonterede hele kistebænken og der skal også skiftes to svøb, eller ihvertfald, skares to stykker egetræ i, og mindst 8 nye kobbernitter.
Så nu hænger jeg en hvid presenning op, så solen ikke skinner på den gamle båd, og så får den noget koldpresset jomfruelig linolie, så den ikke tørrer for meget ud.
I morgen vil jeg tage stilling til hvad der kan genbruges og hvad der evt. skal laves af nyt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar