onsdag den 19. november 2008

En smuk moské i Paris










Caféen i Institut de Monde Arabe er er dejligt sted at spise frokost, så jeg satte kursen østpå langs venstre bred af Seinen i det herlige vejr. Men ak, der er lukket om mandagen. Nu var jeg indstillet på lidt eksotisk, så jeg fortsatte langs floden og spadserede gennem Jardin des Plantes, med flokke af livlige skolebørn på vej ind for at blive klogere.
På den anden side af rue Geoffrey St. Hilaire ligger Institut Musulman et Mosquee, hvor der også er en lille fin cafée med spændende kager. Men da jeg sagde frokost, blev jeg høfligt fulgt længere ind i det smukke hus til en blød sofa og en blankpudset messingbakke med menukort. Gråspurve fløj rundt og spiste krummer, gæsterne snakkede dæmpet sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar