mandag den 7. januar 2008

Fotografen i Østermarie III (Mosteren stadig på Hald)


I dag havde jeg ikke tid til at gå ned til Brugsen. Der skulle køres. Men cykel var ikke til at finde, så jeg hev det sorte knallertdyr ud af porten for at se, om jeg ku' finde ud af at starte sådan et bæst. Burde kune lade sig gøre, jeg har dog en del erfaring med rigtige motorcykler. Der er strøm på både lygter & blinklys, bremselys: hov, nu skete der noget! Dyret kan startes! Op på foden med den igen og på med den røde heldragt: Styrthjelmen: Dér kan mit hovede sgu da ikk' komme ind! Jeg lægge forsigtigt de uundværlige briller fra mig og prøver igen. Får hovedet ind i boksen, men må lige ha' ørerne rettet ud igen. Det er lidt klaustrofobisk, men det går, da jeg får slået visiret op og duggen af brillerne. Rygsæk, tegnebog og så afsted til Brugsen. Hjulsporet ud til landvejen klares med benene godt ud til siden for at holde balancen gennem de smattede huller. Det' go'nok længe siden jeg kørte rundt på gedestierne i Kretas bjerge og det var på en rigtig motorcykel. Denneher scooter agtige sag skal man passe noget mere på. Vel ude på asfalten er det bare derudaf, ned til Brugsen, dyret op på fødderne og så forsigtig brillerne ud og i sikkerhed inden jeg hiver hjelmen af og retter ørerne ud igen.
En æske rødvin, 10 æbler, en bøtte christiansøsild & en pakke økologisk rugbrød senere triller jeg hjemad igen, i blæst, slud & mørke, drejer verdensvant ind ad hjulsporet, herregud, det ka' man da bare. Fin lille maskine, måske man skulle trille op til Jan Eskildsen i Sandvig en dag hvor vejret arter sig lidt bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar