tirsdag den 1. januar 2008

Godt Nytår 2008!

Så gryede dagen 1. januar og 12-radioavisen bragte sin oversigt over brande, ballade - å Dronningens bøffer ...

Håret her i Kapellet har det fint. Det er magisk så godt man ka' ha' det dagen derpå, fordi rygerne må trække vejret i frisk luft.
Stod op lidt før kl. 12 til oplæsning på P1 om skotsk whisky. Sender morgenfrisk sms til Svend Erik, der svarer lige så stille:

"Ssssh, kræene & jeg sover ;-o"

Senere ser jeg forklaringen i min mailbox, sendt kl. 6:36:

"Vor Mors nytårstale; et par glas & en snak; forretten, med masser af røde skaldyr, mums, Leif går igang med rådyret, mer snak; øh, klokken nærmer sig, forberedelse & kanonbrag; gang i fyrværkeriet rundt om, vi skal lige gå en tur, op på broen, vi skal lige op på loppen & kigg; meget mer snak, øh, hva mæ det der dyr? Inviterer Britta & Asterix. hjem åh' lave dyret færdigt, snak, spise, mer' snak. Sengetid: klokken er hal'syv, gonat'!"

Her på Hald kommer dagen også stille i gang - selv så jeg dyner kl. halv 4 - morgenkaffe, billeder på bloggen (ok de var lidt tågede ;-), morgenmad, Per Højholt i radioklassikeren, et varmt bad i vente og måske oprydning i festlokalerne - digterspirer og børnebogsforfattere trisser allerede rundt uden for mine vinduer. Senere kalder atter de mange ord. Vi oversættere skal jo ikke vente på, at inspirationen overmander os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar