lørdag den 29. december 2007

Nytårsaften truer!

I år holder Fruen & jeg for første gang nytår hver for sig: Karen er i sit eksil på Hald Hovedgård, der lige har fået en indsprøjtning af nye forfattere, så Karen skriver:

"Nytårsaften er der beskedent sammenskudsgilde i de smukke stuer: bøffer eller laks på panden, bagte rødder i ovn - hjemmebagt brød og dessert af en slags ... + sikkert andre småting, som jeg ikke kender til. Der er en digter, der vil recitere ... gæt selv, jeps ... digte! - og gerne akkompagneret på klaver og evt. guitar af nogen, der ikke ka' spille ;-)
Fruen i Kapellet ondulerer sine dadler med mandler og bacon - sender dem en tur på panden - og bidrager ellers med en hel selleriknold til rødderne.
Guitar ka' je it spille på og der står jo én i mit Kapel, så måske debuterer jeg som musikledsagelse til digtene denne aften - måske!! Jeg vil egentlig foretrække at sidde lige så stille for mig sæl og lytte. Sådan har jeg det bedst nytårsaften - ik' for meget fis og ballade..."

Jeg holder sæl' nytår med min bror Richardt, inde hos ham. Min bror Leif sku' ha' været mæ', men der er vistnok kommet en elskerinde i vejen.
I min familie er juletræet vigtigt nytårsaften, så bro'ren & jeg har fældet et 7-8 meter højt træ ude hos fru Thomsen og med megen møje gelejdet 4 meter af det op på taget af Nils' Mercedes, kørt det til byen, slæbt det ind til bro'ren og nu her kl. næsten midnat fået det rejst på højkant med en talje i hans stue, som til lejligheden er møbleret totalt om. Men imponerende ser det sgu ud! Mer' i morgen og måske også billeder!

2 kommentarer:

  1. Jeg vidste ikke, at juletræet var vigtigt i din familie nytårsaften - det har I sgu da aldrig sagt en dyt om ;-)
    Hvorfor er det vigtigt? Ka' vi få en forklaring, tak!

    SvarSlet
  2. Har du nogensinde holdt nytår mæ' familien uden juletræ? Næ, vel! Det er bare dekorationen i stuen, mæ' lys på. NÅR nytårsaften er overstået, ka' man begynde at tænke på, at træet snart skal smides ud. Derfor, sgu.

    sok

    SvarSlet