tirsdag den 4. december 2007

Brev til Alioune


Vi ses alt for lidt. Men nu har jeg besluttet, jeg vil skrive til dig engang imellem. Så må vi håbe, Karen kan formås at oversætte mine guldkorn. Og dine svar.

Hvordan går det på museet? Jeg synes, du trænger til noget nyt og bedre mørkekammerudstyr. Her er der mange, der skrotter deres mørkekammer for kun at arbejde digitalt. Har Museet pt. nogle planer om digitalt udstyr? Jeg føler mig efterhånden i rimelig grad hjemme i den digitale billedverden. Men hvis kvalitet virkelig er et krav, så koster det. Nikons nye kamerahus kommer til at koste 4.400.000 Cfa! Til gengæld bliver gode computere billigere.

Foreløbigt har jeg et forstørrelsesapparat til dig. Et Durst M 800, modellen større end det du har nu. Det har filterskuffe til Multigradefiltre, reprokassette til planfilm 6x9 og 2 El-Nikkor objektiver, 80 & 50 mm.

Det eneste problem er transporten til Bamako. Har Museet som kulturinstitution nogen form for sponsoraftale med f.eks. Air France?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar