lørdag den 15. december 2007

Køkkenet i Kapellet

Der er heller ik' no'en at samtale med i køkkenet i Kapellet - ik' engang kræ! Altså lie bortset fra Bodil, hvis et tøjdyr tæller. Så middagen blev indtaget med Politiken, Information og Weekendavisen - samt en Ceres-pilsner fra herregårdskøkkenets køleskab. Nu det er lørdag. Maden, tja, lammekoteletter for 4. dag i træk (hurra for Årstiderne, som har leveret lamsebamserne å en masse grøntsager & frugt), jasminris fra i går og en lillebitte dåse med ærter og gulerødder, som stod her, da jeg kom... Det kulinariske niveau har været højere de andre dage - efter min pastaperiode. I morgen skal jeg have mad mor sæl' har lavet: pasta (igen-igen) med marksvampe i let flødesovs. Og et æble til dessert. Frugt spises der meget af her i huset.
Aftenen gik med at støve rundt i biblioteket ovre i hovedbygningen og i køkkenet, hvor jeg fandt kassen med grydelåg og samlingen af gryder. Så nu har jeg byttet dem med buler i bunden til lignende modeller, blot plane og fundet passende grydelåg. Endnu et skridt mod den perfekte jul på landet ;-) kogegrejet sku' jo gerne være brugbart, når nu man får fatter på besøg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar