mandag den 10. december 2007

Gløgg og småkager

I går var der så julestue på den gamle Hald Hovedgård. Børn og gamle og børnenes forældre strømmede til i hobetal. Der blev hurtigt trængsel omkring bagebordet i det store herregårdskøkken. De små var ellevilde, og de voksne hjalp behørigt til - eller stod i vejen, som den meget brune dame i forgrunden af mit billede. Jeg opgav at tage flere billeder, for jeg stod også voldsomt  i vejen - for trafikken til gryden med gløgg, som man selv hentede i køkkenet.
Efter 2 glas gløgg, friskbagte småkager og hyggesnak med Ane-Marie fra Smedehuset med mand og døtre, luskede jeg tilbage til mig sæl' og kastede mig over bæst og bog. Senere endnu en pastaret - der var ret meget pasta, da jeg flyttede ind og det er jo meget, meget nemt at koge en gryde pasta og kaste noget ost på.
I mor'n tager jeg på indkøv - i dag skal jeg over og hilse på bibliotekaren, der kun er i huset om mandagen. En lille rundvisning i biblioteket er jo ingen skade til, så jeg kan finde opslagsværker, hvor jeg kan hente de oplysninger, jeg ikke kan fange på nettet, når det er nede. Sjovt nok er der ikke netproblemer her mandag, hvor der jo er aktivitet i kontorerne ovre på den anden side i Hovedbygningen ;-) så det kan se ud til, at jeg skal indstille mig på, at være offline i weekenderne. Det tager jeg sgu heller ik' skade af - men det er hurtigere at oversætte, når man kan lave hurtige opslag i en ordbog på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar