torsdag den 20. december 2007

Er der nisser på Hald?

Ja, og de holder til i værelse nr. 6 i hovedbygningen. Hvad de skriver på, vides ikke? Da jeg var forbi her til aften, mens jeg vaskede tøj, holdt de møde. Nogen havde taget risengrødsskålen, og der var stor opstandelse. Jeg trak døren til og listede lige så stille tilbage gennem de smukt pyntede stuer.
Billeder af stuerne kommer senere. Her er et billede af nisserne, så I kan se, jeg taler sandt. Jo vist er der da nisser på Hald.

Måske er det også nisserne, der har drillet med min netforbindelse... Det viser sig, at der er fuldt hul igennem på 1. sal - her er der bare ikke noget arbejdsbord, endnu! Min forgænger havde kastet det ned i det skønne rum mæ varme i gulvet, hvor jeg har installeret mig med en masse ordbøger å så'n. Og helt herned rækker signalet fra tårnet på hovedbygningen ik'. For mange forhindringer på vejen. Så nu deler jeg min arbejdsdag mellem ord i studerekammeret - og kommunikation med omverdenen og research på nettet på 1. sal på et lille lampebord :-) Så bliver jeg heller ikke distraheret af mails, når jeg oversætter - og ordbogsopslag kan nu laves off-line på den indbyggede engelsk-danske og engelsk-engelske ordbog på min Mac - der heldigvis er bærbar :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar