onsdag den 12. december 2007

Kasser, kræ og fruens frokost

Så blev det onsdag og mine mange kasser fra Årstiderne dukkede endelig op - lige over middag. Guuud, har jeg bestilt så meget: lille grøntkasse, lille frugtkasse, blandet kolonial (mandler, bulgur, bønner på dåse og brunt sukker samt citroner og avocado) og en måltidskasse med fire lammekoteletter, kålrabi, kartofler, gulerødder og æblegele. Så nu kommer jeg sgu til at leve sundt. Og Ih, hvor jeg glæder mig til det hele. Det var blevet lidt ensformigt med pasta hver aften. Og det tager en krig at købe ind. Så hellere betale lidt mere og få bragt friske råvarer lige til Kapel-døren :-)
Og så var der brød fra Emmerys. Det ville jeg have sat tænderne i til frokost med oksespegepølse, men så kom Gitte (kogekone på Hald og hal' bestyrer af Hald sammen med Peter) med en bugnende tallerken, som hun rakte mig med ordene: "Her er din frokost!" Mums. Fruens egen hønsesalat (med bagt aubergine), bulgursalat, hjemmebagt brød og to slags ost. Jeg kan slet ikke rokke med ørerne. Der var seminargæster i huset og åbenbart masser af mad til overs. Jeg blev i hvert fald godt mæt.
Bagefter fik jeg øje på et lille gråt lyn, der pilede over vejen - så jeg sluttede af med at gramse en lille mørkegrå kat med store gule øjne. Den er godt nok tynd - og meget, meget kælen.
Nu vil jeg forsætte med at oversætte. Det kører efterhånden rigtigt godt - i nat arbejdede jeg kun til kl. 2. så jeg var oppe lidt i 9. Og posten bragte billeder på bånd hjemmefra. Nu skal jeg bare have rigget en videomaskine til, men det bliver i morgen, for nu er der gået en masse tid med mad - og der er måske mere ro i hovedbygningen i morgen, når gæsterne vel er rejst igen.
Fandt i øvrigt Halds eksemplar af teaterordbogen, den måtte jeg altså lie låne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar