mandag den 14. januar 2008

Mosteren til Østermarie

En hel del søndag fløj afsted med oprydning & rengøring. Karen havde meldt sin ankomst kl. 08.30 mandag morgen, forventede afhentning ved bussen, varme i huset & friskbrygget kaffe.
'Så er jeg i Østerlars, hvor jeg skal vente ca. 20 min. Forventet ankomst v hjulsporet: 07:52! Sender du karlen t bagage? Å sætter vand over t kaffe? :-)'.
Registrerer at min telefon bipper. Det er næsten mørkt. Hvor fanden er lortet? Jeg vælter ud af sengen, to gange rundt om mig selv og læser sms'en, farer hen å' tænder op i brændeovnen, tænder noget mere lys, tager lidt tøj på, hælder vand & kaffe på maskinen. Hva' klokken? Hvor' mit ur? Himmel, hun står oppe på landevejen om 10 minutter! Tøj på, ovnen skal klares, ud af døren & i skarpt trav ud af hjulsporet op til Lars' gule hus ved landevejen, som bussen kommer, standser nogle få sekunder og kører igen. 'Go' moren Nielsen! Knus og så hjem i varmen til morgenmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar