søndag den 6. januar 2008

Fotografen i Østermarie (mosteren stadig på Hald)




Svend Erik er nu installeret ude på en mark lidt udenfor Østermarie (de't på Bornholm). Mosteren kommer først lidt senere. Vi har lånt et arbejdseksil af Jette & Hans, der er på vej til Mexico for et et par måneder. Vi skal bare sørge for kattekræene så længe.
Jeg havde en fornøjelig tur hertil i går, med bussen fra Hovedbanegården. Det var isslag og pisse glat og den oprindelige færge var aflyst gr. kuling fra SØ. På m/s Dueodde mærkede vi ikke meget til kulingen. Det krævede dog lidt koncentration at balancere rundt med en fadøl uden at spilde.
Det blev sent før Hans kunne pakke mig ind i sin Citroen i Rønne med mine 30 kg. bagage: Ski & støvler, kameragrej, computer, en enkelt tyk bog om Albert Speer & en smule tøj.
Da katten vækkede mig ved 9 tiden, var Hans & Jette draget af, så nu jeg er helt alene på gården. Jeg har installeret mig i den afdeling med lunt samtalekøkken & de mest komfortable lænestole og hilst på begge kræ. Jeg har også været en tur i Brugsen i Østermarie.
På vejen spurgte jeg et par lokale sneskovlende gutter om søndagens muligheder for fast føde. Tjo, Brugsens ny åbningstid var først kl 4; ellers var der ikke noget. Måske grillen nede ved tanken, men den gamle dreng var ikke sikker.
Heldigvis gik jeg videre: Brugsen i Østermarie har fast åbningstid: Hver dag fra 9 - 18. Lige ved siden af er der en bager, som dog først åbner tirsdag morgen. Det tager en hal' time at gå ind til byen. Jeg kan også køre på cykel eller på Hans' smarte knallert, men i dag var det sgu for glat.
Har bagt et af mine papæskebrød. Tilsæt vand og ryste, ryste, ryste, bag 50 min. ved 200 grader. Det kan ikke konkurrere med Lagkagehuset på Christianshavns Torv, men det er ikke ringe. Så nu er der pølse, brød & rødvin. Å morgenmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar