onsdag den 5. november 2014

"Den står i min stue"

En dejlig sommerdag er jeg på posthuset for at tømme min postboks, det vil sige hente mandagens 'Information'. Stiller min cykel foran bageriets vindue.
Der står et flot, sort svin af en skinnende blank Harley Davidson, super elegant, men et stort bæst. Tre imponerede bagersvende hænger ud af vinduet, der står åbent i varmen. Jeg kommer ud med min tynde avis under armen, da en solid pige i 30'erne propper de gyldne krøller ind i sin styrthjelm, sætter sig overskrævs på den sorte maskine og starter dyret med et dybt, rungende Harleybrøl.
”Imponerende bæst” råber jeg til pigen, der ser rigtig sød og glad ud. ”Helt ny?”
”Nej, den er ni år gammel, men den står i min stue!”

Hun sætter den store Harley i gear og glider ud i trafikken. Bagersvendene pifter gennemtrængende og er helt vilde.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar