mandag den 3. marts 2008

Blå mandag


I dag er kontoret lukket. Og der må svinkes.

Søndag eftermiddag nåede jeg nemlig en milepæl i oversættelsen af Leni Riefenstahl-biografien: De sidste to kapitler røg af sted pr. mail til redaktøren i København, efter at min flittige korrekturlæser og jeg havde været teksten igennem med en tættekam en sidste gang.
Det passer perfekt, for i morgen, tirsdag, rejser min trofaste korrekturlæser, oppasser, madmor, fyrbøder, blogredaktør, privatfotograf, indkøber, brødbager ... (fortsæt selv) hjem til djævleøen og videre til det jyske for at pleje egne interesser. Det må vel være på sin plads efter to måneders ihærdigt & målrettet arbejde for at få fruens projekt i hus.
Selv bliver jeg på klippeøen en uges tid mere, hvor jeg kommer til at hygge mig med at lægge min redaktørs (få :-) rettelser ind i Word samt oversætte og tilknytte noter til 16 af de 20 kapitler. Så jeg kommer ikke til at kede mig!

1 kommentar: