torsdag den 6. marts 2008

Vådt og blæsende - igen!

Desværre ingen billeder, kun ord - fotografen er taget hjem :-( (å mosterens kamera skal skrottes, det virker ik'!)

Efter en smuk onsdag med høj sol over vidderne og vasketøjet (og den nærliggende svinefabriks gyllespreder på fjerne marker) ligner vejret sig sæl': Det er koldt og gråt, vådt og blæsende - og regnen pisker ind på ruden ved mit arbejdsbord, hvor temperaturen kl. 9 var på 13 grader (!) - og det selvom jeg havde tændt op lige efter kl. 8. Og så regner det ind, igen... vandet kommer ind øverst oppe og drypper lifligt ned på planter og karm; den trådløse, som ellers stod i vindueskarmen, har jeg fjernet.
Om lidt flytter jeg over i kakkelovnskrogen; så må jeg undvære netforbindelsen. Jeg skal alligevel først og fremmest tjekke noter og oversatte kilder til citater, så jeg er 100% sikker på, at jeg har alle referencer, inden jeg afleverer bogsamlingen til Eline. Og så skal jeg lave et par omskrivninger i mit 309 sider lange manuskript. Jeg lagde alle redaktørens rettelser ind i går med undtagelse af 4-5 passager der skal skrives el. brydes om, enten fordi de er lidt kringlede, eller fordi forfatteren modsiger sig selv eller de kilder, han trækker på. Og så skal jeg i gang med at knytte noter på ... så hele baduljen kan ligge trygt og godt i min redaktørs mailboks mandag morgen. Så bliver han så glad - og jeg kan holde fri med god samvittighed de sidste par dage!
Måske bliver der så tid til at se noget af øen??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar