onsdag den 19. marts 2008

Vild kunst


Lige ved siden af Café Teatret havde Galleri Tom Christoffersen fernisering på en af de rigtig vilde, Alexander Laner fra Tyskland.
Jeg gik indenfor for at få varmet mine kolde tæer og dumpede ned i den sjoveste udstilling, jeg har set meget længe. Jeg mødte kunstneren himself ved den finurligste hjemmebar, jeg nogensinde har set. Et stativ med vinballoner, komplet med holder til rene glas, køleanlæg fra et slagtet køleskab og tappehane.


Han havde også lavet et flygel af det allerbilligste fra byggemarkedet: Spånplade, bræddebolte, plasticlaminat. Det skulle desværre stemmes hvergang det blev flyttet, men ellers var det fint nok.


Og en racercykel, der spillede opera fra en grammofonplade i baghjulet. Jeg troede, det var en af de hippe gæster, der havde smidt sin cykel indenfor på gulvet - indtil jeg hørte, hvor Maria Callas kom fra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar