fredag den 28. marts 2008

Textilkunst af Lone Simone Simonsen





I Galleri Krebsen i Studiestræde er jeg inviteret til fernisering på en fin lille udstilling af textilkunst. Noget af det er nærmest gobeliner, store, flotte, farverige, vævede; et morsomt cafébord. Omkring 36.000, vil du have en hjem på væggen, men så er de også omkring en meter gange halvanden. Jeg er mest fascineret af de små billeder på 20 x 20 cm. til 2-3.000. Det ku' der godt blive plads til i husholdningsbudgettet selvom jeg lige har købt en lækker cykel til 3.000. Den gamle var stjålet, da vi kom hjem fra Bornholm. Stakkels tyv; den cykel var ikke en skid værd!

Som Poul Kjøller synger:

'Jeg er så glad for min cykel.
Jeg kommer hurtigt langt omkring,
og det' fordi på en cykel,
der går det let som ingenting.

En cykel larmer ikke.
Den bruger nul benzin.
En cykel oser ikke,
som andre olie svin.

Jeg er så glad for min cykel ...'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar